Yellowstone

12 augustus 2017 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

2 dagen doorgebracht in en rond Yellowstonepark.

Schitterende natuur en hopen natuurlijk dat je de Bisons tegenkomt. Nadat de kaarten gekocht waren is ieder lekker zelf door het park gegaan.  In de ochtend was het nog lekker het weer maar in de middag begon het te onweren en te hagelen. Zo erg dat we maar even geschuild hebben. Gelukkig was het droog toen we bij de geisers kwamen. Die avond op tijd naar bed want de volgende morgen zaten we voor zessen op de motor om te kijken of we de Bisons zouden zien.

Een 1/2 graad boven 0. Was echt koud en mistig en tot aan de koffie geen bison gezien. Maar toen we weer op weg gingen liep er een midden op weg. Kan je zeggen, ze zijn erg groot van zo dichtbij. Toch wel spannend als je er langs moet. Daarna heleboel kuddes gezien. Dus gelukkig niet voor niets geweest. Daarna hebben we met een klein clubje een hele mooie route gereden. Hij wordt de mooiste van Amerika genoemd. The beartooth. Kan ik me voorstellen, niet te beschrijven hoe mooi. We zijn op "the top of the world" geweest op ongeveer 3300 meter. Zoals het daar genoemd wordt.

's Avonds naar een echte rodeo geweest. Geweldig zo lekker Amerikaans en wat kunnen die mannen en vrouwen goed paardrijden.  Jaloers daar op. Het spannendste tot het laatst op de bull stieren. Wat een spierbundels zijn dat.

Volgende dag werd ik wakker en was echt niet lekker en een rit van 600 km voor de boeg. Dat werd hem niet. Zit dit verhaal nu te typen naast Ruud die ons begeleid met de bus en  mijn motor staat achterin. Het gaat alweer goed met me. In het hotel zeiden ze dat het misschien hoogteziekte was. De landschappen wisselen zich af in die 600 km. Dan zie je ook hoe uitgestrekt Amerika is. Nu 3 dagen in Sturgis dus kunnen we wat rustiger aan doen. Het is een lang verhaal geworden maar had niet eerder tijd.

Foto's lukt niet altijd te downloaden ivm slechte WiFi.

1. Lucelle:
    12 augustus 2017
    Prachtig gebied! Hoop dat het morgen weer beter gaat. Zelf rijden is toch het lekkerst. Veel plezier nog de laatste week
  2. Jan The Healer:
    12 augustus 2017
    Hé Monique, héél veel beterschap. Mocht het echt niet meer gaan mag je me altijd bellen. . Prachtige foto's en super natuur. Hoop dat je snel weer opknapt. Anders heb ik hier thuis iets uit te leggen. Have fun and ride safe. X
  3. Ton:
    12 augustus 2017
    WAt mooie uitzichten en erg imposant zijn die Bisons.
    Nog een 2 dagen dan gaan wij ook op pad. Helaas heb ik een lichte longontsteking opgelopen en hoop de kuur goed aanslaat voor we maandag vertrekken
    Genieten jullie nog maar lekker vanjullie mooie reis
    Grt. Ton
  4. Moeps:
    13 augustus 2017
    Wat een mooie reis, fijn dat je even wat rustiger aan kan doen. Ben je al een beetje opgeknapt. Zoë zonde zijn als je wat zou moeten missen. Ook groetjes aan Rene. Fijne dagen nog.
  5. Leo en Mandy:
    14 augustus 2017
    Mooi verhaal. Opslurpen al die indrukken.
    Veel plezier !!!
  6. Wim vdW:
    14 augustus 2017
    Prachtig die bizons, en daar hebben die Sioux dan met alleen pijl en boog op gejaagd. Het doet ook weer denken aan de verhalen over Winnetou en Old Shatterhand. Nog een weekje mooie dingen zien, dus veel plezier en geniet.
  7. Anja:
    14 augustus 2017
    Kunnen jullie het allemaal nog wel verwerken zo veel indrukken ?.Jammer dat je je niet lekker voelde hopelijk krijg je het niet weer ..Geniet nog van alle mooie dingen .
  8. Ma Willy en pa Frans:
    14 augustus 2017
    Ja.., jammer van die hoogteziekte. Dat risico zit er voor sommige mensen in als je boven de 3000 meter komt. Je voelt je dan een beetje verloren van de wereld. Ma en ik hopen dat je je nu beter voelt. Leuk die video van die grote bisonstier!! Leuk om te zien dat het enorme beest de omstanders een beetje deed weg duiken achter de auto's. Veel plezier verder en groetjes van ma en pa
  9. Carla:
    15 augustus 2017
    Wat maken jullie een prachtige reis! Jammer dat het eventjes niet zo goed gaat. Maar je reist evengoed mee, toch?
    Geniet!