6de dag

7 augustus 2017 - Loveland, Colorado, Verenigde Staten

Reisverslag dag 6
Vandaag  vertrokken uit North Platte NE
De regenjas die ik had mee genomen was oud en sloeg door tijdens de eerste bui, dus maar even snel bij de lokale dealer een regenpak gekocht.
Nou, die hadden we nodig vandaag.
Tweetal zware buien gehad die gelukkig niet heel lang duurde. Temperatuur in de laatste bui daalde zo hard dat het nog maar 3 graden was. En het was 30 gr.!!
Na 2 uur rijden tussen de inmiddels bekende maisvelden - Nebraska wordt ook wel de graanschuur van de wereld genoemd - kwamen we aan in het stadje Ogallala. Een vroegere pioniers nederzetting waarvan een deel nog bewaard is gebleven.
Hierna nog een uur tussen de maisvelden gereden en uiteindelijk bereikte we de staatsgrens van Colorado (foto).
In Sterling de lunch genuttigd.
Het was erg warm en in de verte zagen we de eerste buien opdoemen.
Deze waren zo zwaar dat zelfs de locals stopte. We zijn doorgereden om de bui snel te passeren.
In Loveland aangekomen snel ingecheckt en het avondeten genuttigd bij Hooters. Een bekende keten van restaurants en niet alleen vanwege het eten..... We moesten hier onze ID laten zien, idioot.
Op naar de volgende dag wat een topper in ons reisprogramma moet worden.